Porträtt i svart & vitt



Modell:
Bild 1: morfar
Bild 2: Bibbi
Bild 3: Alice
Bild 4: Alice och Annie

Hej allihopa!
Här ser ni några porträtt bilder som jag har tagit idag. Och jag tänkte ge ett litet tips.
Ett ut av mina knep för porträtt bilder är att man då ställer upp personen man vill fota, på en valfri plats, som man tycker passar för en fotografering. Sen får man ställa sig i olika vinklar och be den man fotar, att titta åt olika håll, beroende på i vilken vinkel man vill ha kortet i. Sen kan man ju säga, att personen ska kisa mer med ögonen, eller le mera eller mindre. Och så vidare. Man kan ju även bestämma om man vill att person ska stå eller sitta.
Så man kan vara riktigt kreativ med bara ett ansikte!
Bild 1:
Första bilden är på min morfar. Jag bad honom att titta på min bonusmormor och skratta lite. Han drog ett skämt!
Så ett exempel är att om man vill att personen man fotar, ska le, kan man ju dra ett skämt, så att man får till ett narurligt skratt.
Bild 2:
Andra bilden är på min bonusmormor. Där bad jag bara henne le och tänka på något roligt!
Bild 3:
Tredje bilden är på min kusin Alicie. Där behövde jag knappt säga någonting. Hon gav miig det jag ville ha av henne i ansiktsuttryck. Min duktiga lilla kusin! <3
Bild 4:
Sista bilden är på min kusin Alice, och min faster Annie. Dom behövde bara le lite brevid varandra.
Mor och dotter, så fina tillsammans! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0