FOTOTIPS



Hello everybody!
Jag tänkte snacka lite om ljus + vinkel nu! När man ska fota ett föremål utomhus som är i starkt ljus, brukar jag oftast tänka på att bakgrunden ska vara så ljus och luftig som möjligt! Vilket menas med att den ska störa så lite som möjligt! På bilden som jag har valt till detta inlägg är på grund av att jag fick med himlen i bakgrunden.
Denna satt dock på en liten gren, som tillhörde ett träd. Men om man ska fota något på marken, måste man pröva sig fram och lägga sig ned på i en massa olika vinklar. Men får flytta sig runt objektet och ta en massa foton från alla vinklar, sen kollar man vilken som blev bäst, och man kan då börja redigera bilderna! Man behöver ju såklart inte göra på detta sätt. Men det är ett av mina små knep! :D Lycka till med fotandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0